Spoštovane bralke, spoštovani bralci, sodelavke, sodelavci!
Gradivo pred vami ima namen pomagati vzgojiteljem, učiteljem, učencem, dijakom in staršem in na neformalen način predstaviti možnosti vzgoje za domoljubje v vrtcu ali šoli. V skladu s ponujenim Konceptom za medpredmetno vsebine Domoljubje se v vrtcu, osnovni in srednji šoli izvajajo vsebine, ki krepijo zavest o domovini. Slovenske vzgojiteljice in učiteljice, vzgojitelji in učitelji (v nadaljevanju: učitelji) v vzgojni ali šolski pedagoški dan vključujejo domoljubne vsebine in jih povezujejo z vzgojnimi vsebinami v vrtcu ali s predmeti v šoli.
Naloga pričujočega osnovnega gradiva, ki sestoji le iz nekaj primerov dobrih ali priporočenih praks, je spodbuditi vas, bralke in bralci, da nam pošljete primere vaših dobrih praks, ki jih bomo vključili v nastajajoči priročnik, ki bo tako postal skupno gradivo vseh pedagogov, staršev, učencev in dijakov. Na ta način bomo pomagali bogatiti pedagoško prakso in razvijati temeljno vrednoto - domovinsko zavest.
Nastajajoči priročnik nima ambicije postati vrhunsko strokovno delo, saj zato nima možnosti. V svoji zasnovi je podoben wikipediji in na tej ravni naj bi tudi ostal. Kljub vsemu pa si želimo čim bolj kakovostnih in uporabnih gradiv.
Vzorčne primere, ki so pred vami, so pisali različni avtorji, katerim je skupno to, da je bilo njihovo delo povsem prostovoljno, brezplačno in so zanj žrtvovali svoj prosti čas. Obsežnost posamičnega predstavljenega primera ni premosorazmera pomembnosti zgodovinskega dogodka. Izraža zgolj poglobljenost razmisleka ali trud posameznega avtorja. Nastajajoči priročnik je tako samo ljubeznivo pomagalo, kjer lahko pedagogi črpajo svoje ideje. Predvsem pa je namen priročnika, da spodbudi vse ljudi, zlasti iz pedagoške stroke, da prispevajo svoje znanje in tako pomagajo s širjenjem zavesti o slovenstvu in slovenski državi braniti težko pridobljeno največjo vrednoto slovenstva - lastno državo.
Vaše prispevke bodo pregledali uredniki in jih z vašim privoljenjem oblikovali tako, da bo priročnik imel enotno podobo.
Vabljeni k sodelovanju. Vaše cenjene predloge pričakujemo na našem naslovu - Stik.
Uredniški odbor
Celotna vsebina priročnika v obliki PDF datoteke je dosegljiva s klikom na ikono.
Vzorčni primer teme iz priročnika:
Kaj izpostaviti in kako predstaviti v vrtcu | Kaj izpostaviti in kako predstaviti v osnovni šoli | Kaj izpostaviti in kako predstaviti v srednji šoli | |
TEMELJI SLOVENSKE KNJIŽEVNOSTI | Izpostaviti Brižinske spomenike, prvi slovenski knjigi, Abecednik | Izpostaviti Brižinske spomenike, prvi slovenski knjigi, prevod Biblije (združiti na en dogodek) | Izpostaviti Brižinske spomenike, prvi slovenski knjigi, prevod Biblije (združiti na en dogodek) |
Možnosti predstavitve: |
Obisk lokalne knjižnice, obisk antikvariata s knjigami Obisk manjše tiskarne Odtisovanje z različnimi mehkimi materiali Predstavitev Trubarja- Abecednik Plastificirane sličice pisateljev ter plastificirani napisi z imeni in priimki pisateljev- otroci vzporedijo pare sličic: slika pisatelja in njegovo ime in priimek. Postavitev bralnega kotička Bralne minutke |
Trubarjeva domačija – (delavnice za otroke, izdelava knjige) obisk potujoče tiskarne gostovanje gledaliških igralcev krajši gledališki prizori predstavitev Trubarjeve življenjske poti Dejavnosti v oddelkih podaljšanega bivanja – bralne minutke vsak teden; vsak učenec lahko v šolskem letu napiše, opremi z ilustracijami in tehnično, v okviru možnosti v šoli in glede na raven, izdela svojo knjigo.
|
Ekskurzija v Freising ekskurzija po poteh slovenskih protestantov (na Trubarjevo domačijo verjetno hodijo že v OŠ) obisk NUK, ogled starih tiskov, lahko tudi širše od omenjenih gostovanje gledaliških igralcev, ki bi brali odlomke besedil krajši gledališki prizori plakatna predstavitev, tekmovanje v recitiranju
|
Časovni okvir: | Otroci pred vstopom v šolo. V skladu s konceptom domovinske vzgoje je knjigi namenjeno jesensko obdobje | Kjer je mogoče, se lahko te dejavnosti razporedijo v času trajanja osnovne šole glede na raven predznanja. V skladu s konceptom domovinske vzgoje je knjigi namenjeno jesensko obdobje. | Kjer je mogoče, se lahko te dejavnosti razporedijo skozi vsa leta srednje šole. Ne glede na vse, naj bi učitelj dogodke osnovno predstavil in omenil vsako leto v vsakem letniku. V skladu s konceptom domovinske vzgoje je knjigi namenjeno jesensko obdobje. |
Medpredmetne povezave: | jezik, umetnost, tehnika | zgodovina, geografija, umetnost, glasba, spoznavanje okolja | zgodovina, geografija, umetnost, glasba, tudi ekonomija, sociologija |
Domoljubje v šoli
Združenje za vrednote slovenske osamosvojitve
Zaloška c. 65
SI-1000 Ljubljana (c) 2024 Vse pravice pridržane |